Vortex 05

Vortex 05

14,00 €
με ΦΠΑ

Tεύχος 05, Ιανουάριος 2024

Περιοδική έκδοση VORTEX - Δίνη Γνώσης

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ
Παραγγελίες και από βιβλιοπωλεία (Πολιτεία, κ.ά.)

 

Η περιοδική έκδοση VORTEX είναι μια Δίνη Γνώσης!
Απευθύνεται σ ’ εκείνους μπορούν να βλέπουν με «Άλλα Μάτια», τους Ελεύθερα Σκεπτόμενους Αναζητητές, αλλά και τους Αιρετικούς Διαμορφωτές της Πραγματικότητας.

ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ:
"Θα ήταν ανόητο αν πιστεύαμε ότι ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε ποτέ να θέσει φραγμό στην ακόρεστη δίψα του ανθρώπου ν' ανακαλύψει πράγματα πάνω και πέρα από τον πεζό, καθημερινό εαυτό του. Απεναντίας, πάντα προέτρεπα, προτρέπω και θα προτρέπω τους ανθρώπους να συνεχίσουν αυτή τη συναρπαστική αναζήτηση, παντού, όποιο κι αν είναι το τίμημα. Και το ζητούμενο τίμημα είναι πάντα ανάλογο με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: υψηλό, και δίχως καμιά απολύτως εγγύηση επιτυχίας!

Για τον αληθινό ερευνητή συχνά η ίδια η αναζήτηση αξίζει το ίδιο, αν όχι και περισσότερο, από την ανακάλυψη του ζητούμενου. Γιατί σ' αυτή την πορεία της αναζήτησης μπορεί κανείς ν' ανακαλύψει πράγματα πολύ πιο σημαντικά κι ενδιαφέροντα από εκείνα που είχε θέσει ως αρχικό του στόχο. Ο κάθε αληθινός Κυνηγός του Αγνώστου είναι πάντα πρόθυμος να πληρώσει το αναγκαίο τίμημα, και συνεχίζει να το κάνει για όσο τουλάχιστον η ίδια ασίγαστη δίψα τον σπρώχνει προς κάποια μακρινή πηγή πέρα από τον ορίζοντα. Και κάθε φορά που φτάνει σ' αυτή την πηγή, απλώς κοντοστέκεται να πιει για λίγο πριν την αφήσει πίσω του και συνεχίσει προς την επόμενη και πιο μεθυστική πηγή, σπρωγμένος από μια ακόμη μεγαλύτερη δίψα. Μπορεί να μετανιώνει για πολλά επιμέρους λάθη του στο δρόμο, αλλά ποτέ ο αληθινός Κυνηγός του Αγνώστου δε μετανιώνει για τη βασική του επιλογή. Κι ελπίζει μονάχα τούτη η δίψα που τον καίει σα φλόγα να μη σβήσει ποτέ."

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΛΑΝΟΣ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΕΥΧΟΥΣ 5 (κατά σειρά δημοσίευσης):

Οι Γιορούμπα των Θρύλων, ο λαός του Βουντού,  Δήμητρα Μπενίση
"Οι Γιορούμπα σε σχέση με τους άλλους λαούς που πωλήθηκαν ως σκλάβοι στην Αμερική, ήταν από τους τελευταίους. Οι δουλέμποροι ξεκίνησαν τη δράση τους κατά τον 16ο αιώνα, αλλά ελάχιστοι Γιορούμπα μετακινήθηκαν προς τις αποικίες ως το 1750, όπου άρχισε η μαζική μεταφορά τους προς τα δυτικά, φτάνοντας στο μέγιστο σημείο το 1826, όπου παρέμεινε στα υψηλότατα επίπεδα ως το 1850. Από εκεί και μετά άρχισε να μειώνεται, ώσπου σταμάτησε εντελώς όλο το υπερατλαντικό δουλεμπόριο στα 1867. Υπολογίζεται πως το 80% από το 1,12 εκατομμυρίων των Γιορούμπα που μεταφέρθηκε από την Αφρική στις αποικίες, πέρασε τον Ατλαντικό μεταξύ 1750 και 1850.
Οι Γιορούμπα ως ευφυής λαός αντιλήφθηκαν αμέσως πως αν ήθελαν να επιβιώσουν έπρεπε να κρατήσουν κάποιες ισορροπίες με τους λευκούς. Έτσι προσάρμοσαν τους δικούς τους θεούς και τους ενσωμάτωσαν στη νέα, βιαίως επιβεβλημένη, θρησκεία τους. Ενδεικτικά θα μιλήσουμε για κάποιες νέες «δυνάμεις» που μέχρι και σήμερα λατρεύονται από το λαό των Γιορούμπα, αγίους της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά και δικής τους επινόησης και συγκερασμού οντότητες, τους Loas. "

Η Κίτρινη Απειλή, Έρικ Σμυρναίος
"Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι στην παραπάνω ιστορία εμφανίζεται μια πρώτη λογοτεχνική σύνδεση ανάμεσα στο κίτρινο χρώμα και στο πέρασμα σε άλλες πραγματικότητες, ή διαστάσεις του χώρου, (με τίμημα την τρέλα), οι οποίες είναι απροσπέλαστες για τους ανθρώπους υπό κανονικές συνθήκες. Ωστόσο, ο συγγραφέας ο οποίος εξέτασε πρώτος αυτή την παράξενη ιδέα διεξοδικά και αποκάλυψε στο κοινό του το τι θα μπορούσε να κρύβεται εκεί πέρα, σ’ εκείνες τις άλλες διαστάσεις, είναι ο Robert W. Chambers."

Οι Άγνωστες Πυραμίδες της Ελλάδος Β΄, Δρ Στράτος Θεοδοσίου
"Οι διαστάσεις της πυραμίδας του Ελληνικού, με τις 4 άνισες πλευρές της, είναι 14,50×12,60×10,80× 10,60 μέτρα. Πολλοί ερευνητές αναρωτιούνται εάν υπάρχει κάποια σχέση με τις αιγυπτιακές πυραμίδες και εάν συσχετίζονται χρονικά. Αρχικά, όπως είδαμε στο προηγούμενο άρθρο, η αρχαιολογική έρευνα χρονολόγησε τα μνημεία αυτά στον 4ο π.Χ. αιώνα. Όπως φαίνεται, λοιπόν, χρονολογικά (ηλικιακά) είναι πολύ μικρότερη από τις αντίστοιχες αιγυπτιακές. Παρ’ όλα αυτά μελέτες βασισμένες στη μέθοδο της οπτικής θερμοφωταύγειας που πραγματοποιήθηκαν από τον Ιωάννη Λυριτζή στο Εργαστήριο Πυρηνικής χρονολόγησης του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου και στο Εργαστήριο Αρχαιομετρίας του «ΕΚΕΦΕ-Δημόκριτος» (1995) έδειξαν ότι η χρονολόγηση κατασκευής της πυραμίδας του Ελληνικού είναι αρχαιότερη"

Σπήλαια: Ένας Άγνωστος Κόσμος, Δρ Κων/νος Μερδενισιάνος (Μερσάνος)
"Μέχρι σήμερα η Ελληνική Σπηλαιολογική Εταιρία έχει εξερευνήσει και μελετήσει χιλιάδες σπήλαια μεταξύ των οποίων και μεγάλο αριθμό εξαιρετικού ενδιαφέροντος για την αρχαιολογία, την παλαιοανθρωπολογία, τη βιολογία και τον τουρισμό τους γενικότερα. Ενδεικτικά αναφέρουμε το σπήλαιο “Γλυφάδα” στο Δυρό της Μάνης, που θεωρείται ως ένα από τα ωραιότερα λιμναία σπήλαια του κόσμου, το σπήλαιο Περάματος στα Ιωάννινα, από τα καλύτερα των Βαλκανίων, το σπήλαιο “Των Λιμνών” στα Καλάβρυτα, με τις 13 κλιμακωτές λίμνες του, το σπήλαιο “Αλιστράτης” στις Σέρρες, το σπήλαιο “Κουτούκι” στην Αττική και τόσα άλλα που παρουσιάζουν έναν ανεπανάληπτο σε ομορφιά σταλακτιτικό στολισμό. Επίσης, τα προϊστορικά σπήλαια Πετραλώνων Χαλκιδικής, Αλεπότρυπα Δυρού και Ιδαίο Άντρο στην Κρήτη, αποτελούν μικρό μόνο δείγμα του τεράστιου αρχαιολογικού και ανθρωπολογικού έργου που πρόσφερε η Ε.Σ.Ε. στην επιστήμη."

Ο Αποτρεπτικός Συμβολισμός της Γάτας στη Μεσογειακή Αρχαιότητα, Δρ Παναγιώτης Η.Μ. Κουσούλης και Δρ Χριστίνα Παπαδάκη
"Η σύνδεση της γάτας με την ηλιακή παράδοση χρωματίζει και τον βασικό αποτροπαϊκό της ρόλο: η αποτροπή των εχθρών του θεού ήλιου και της δημιουργίας που αυτός εκφράζει και κινητοποιεί. Η σύγκρουση των δυνάμεων της δημιουργίας (μάατ) με τους εκπροσώπους του χάους (ισφέτ) αποτυπώνεται πρωτίστως στη αέναη διαμάχη της γάτας (Ρα) με τον όφι (Άπεπ), η οποία εκφράζεται μέσα από ποικίλες μορφές και εκδηλώσεις: εικονογραφικές αποτυπώσεις, μαγικοθρησκευτικές απαγγελίες, νεκρικές επωδές, μαγικά τέχνεργα, σημασιολογικές και λεξικογραφικές αναφορές στην αιγυπτιακή γλώσσα και γραφή.  Εξ ορισμού εχθροί σε πολλές παραδόσεις και πολιτισμούς, η γάτα και το φίδι αναπτύσσουν μια ιδιαίτερου συμβολισμού αντιπαλότητα στο φυσικό κόσμο της αρχαίας Νειλοχώρας. Στους περίφημους αποτρεπτικούς ράβδους από δόντια ιπποπόταμου του Μέσου Βασιλείου κ.εξ., η γάτα αποτυπώνεται ανάμεσα σε άλλα δαιμονικά και υβριδικά όντα να υποτάσσει φίδια και άλλα ερπετοειδή, κρατώντας ένα μεγάλο μαχαίρι στις μπροστινές πατούσες της. Ο ταφικός χαρακτήρας αυτών των τε-χνέργων (τα περισσότερα βρέθηκαν σε τάφους γυναικών και παι-διών) υπογραμμίζει τη σπουδαιότητα του ζώου στη φύλαξη και προστασία της ύπαρξης μετά θάνατον. "

Θέματα Σύγχρονης UFOλογίας Οι επιδραστικές επιρροές της ανθρώπινης αντίληψης, Σταύρος Χατζόπουλος, PhD
"O συγγραφέας του παρόντος άρθρου δεν πιστεύει ότι πίσω από τις παρατηρήσεις CE3 και CE5 κρύβονται αναγκαστικά εξωγήινες παρουσίες. Ο υψηλός αριθμός των περιστατικών είναι εκείνος που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, κάτι ανάλογο με τα πολλαπλά περιστατικά των ακρωτηριασμών των βοοειδών (cattle mutilation), που κάποιοι ισχυρίζονται ότι σχετίζονται με εξωγήινους παράγοντες. (...)
“Όλες οι εμπειρίες σας δημιουργούνται μέσα στον εγκέφαλό σας. Αναδύονται από πλήρη και λεπτά ηλεκτρομαγνητικά μοτίβα που δημιουργούνται μέσα στις περίπλοκες μικροσκοπικές αλληλεπιδράσεις που αντιπροσωπεύουν την εγκεφαλική σας κατάσταση). Κατά συνέπεια, κάθε υπογραμμισμένο ερέθισμα που μπορεί να προκαλέσει συγκεκριμένα μοτίβα δραστηριότητας μέσα σε ομάδες εγκεφαλικών κυττάρων μπορεί να δημιουργήσει εμπειρίες που είναι εξίσου πραγματικές και τόσο συναρπαστικές όσο και τα πραγματικά γεγονότα”. (Michael Persinger, “UFOs and Abductions”) Αυτό που προτείνει ο Persinger είναι ότι οι παρατηρήσεις κάποιων φαινομένων μπορεί να είναι εκπληκτικά υποκειμενικές. Και αυτό, όχι για το λόγο ότι ο ανθρώπινος παρατηρητής έχει κάποια αισθητηριακά προβλήματα, αλλά για το λόγο ότι οι αισθήσεις της ακοής και της όρασης μπορεί να διαμορφωθούν από την παρουσία συγκεκριμένων ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών.
Μια τέτοιου είδους ακτινοβολία είναι τα μικροκύματα που μπορούν να διαφοροποιήσουν ή να βλάψουν τις ανθρώπινες βιολογικές λειτουργίες."

Άνιμα, η Υπόσταση της Ζωής, Θάλεια Σαμαρά
"Η Άνιμα ως ψυχική δύναμη είναι κατά πολύ πέρα από τον έλεγχο του Εγώ. Έχει τόσο δημιουργικές όσο και καταστρεπτικές τάσεις, είναι, θα λέγαμε, μια διπολική φύση, γεμάτη αντιφάσεις που υλοποιείται σε ό,τι χρειάζεται να γίνει. Σχετίζεται με ζώα που φέρουν τα χαρακτηριστικά που επιθυμεί να εκφράσει. Τα τοτεμικά αυτά χαρακτηριστικά μπορούν να δοθούν για παράδειγμα από το φίδι, αν η συσχέτιση αφορά τον κάτω κόσμο ή το πουλί αν αφορά τον ουρανό ή μια τίγρη αν αφορά τη Γη. Φυσικά, επειδή τα όρια είναι νοητικά δημιουργήματα και δεν αφορούν την ψυχή, συχνά τα τοτεμκά χαρακτηριστικά συνδυάζονται και αναμειγνύονται. Στο ατομικό ασυνείδητο, π.χ. μέσω των ονείρων, τα τοτεμικά αυτά ζώα μπορεί να σχετίζονται με τη ζωική μας φύση, τα ένστικτα επιβίωσης και αναπαραγωγής,τα προσωπικά μας όρια και την επιβολή ισχύος. Στο συλλογικό ασυνείδητο όμως –στη μυθολογία και στο μεταφυσικό πεδίο– τα ζώα συχνά εκπροσωπούν θεϊκές δυνάμεις.
Ο κάτω κόσμος είναι το πεδίο του ασυνείδητου, εκεί που φωλιάζουν τα ένστικτα, η πηγή της μη-λογικής (προτιμώ τον όρο μεταλογική) σκέψης και μήτρα του υπερφυσικού. Όταν το συνειδητό εισέρχεται στο ασυνείδητο χάνει το έλεγχο που νόμιζε πως κατέχει και γίνεται υποκείμενο στις φοβερές δυνάμεις της ζωής."

Υποκειμενικοί Χάρτες Πραγματικότητας: ένα Δυναμικό εργαλείο!,  Παναγιώτης Μπαρμπαρήγος
"Η Νο 1 δεξιότητα είναι η αυτοπαρατήρηση. Για να μπορέσεις να αλλάξεις τον τρέχοντα Υποκειμενικό Χάρτη Πραγματικότητάς σου χρειάζεται πρώτα να τον χαρτογραφήσεις! Έχοντας οξύνει τις αισθήσεις σου μπορείς πλέον να παρατηρείς τα συμπεριφορικά και άλλα μοτίβα. Γνωρίζοντας τον επόμενο προορισμό σου, μπορείς να χακάρεις κάποια από αυτά, με σκοπό να παρατηρήσεις τι θα δώσει αυτό το χακάρισμα ως αποτέλεσμα. Το εργαλείο για το χακάρισμα αυτό δεν είναι άλλο από την ύπνωση! Η ύπνωση είναι ένας μηχανισμός του ανθρώπινου νου που του επιτρέπει να μαθαίνει. Την χρησιμοποιείς δίχως να το γνωρίζεις καθημερινά δεκάδες φορές για να εκτελέσεις κάποιες κινήσεις μηχανικά! Η συνειδητή της χρήση είναι ο τρόπος για να προγραμματιστεί ο υποσυνείδητος νους!"

Εγωιστικό Γονίδιο vs Γιόγκα, Ανδρέας Προβελέγγιος
"Ποιο, άραγε, είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο; Ο εγωισμός θα πουν οι περισσότεροι. Και, όμως, ο εγωισμός είναι απαραίτητο εργαλείο στο ξεκίνημα της προσπάθειας. Για να μπορείς να δώσεις, πρέπει πρώτα να αποκτήσεις.Αυτός ο εγωισμός, όμως, βρίσκεται στη ρίζα της ύπαρξής μας. Κάθε ξεχωριστό ον έχει δημιουργηθεί και δημιουργεί εις βάρος του περιβάλλοντος του. Έχει υποχρεωθεί από τη φύση του να γίνει ένα κέντρο που θα θέλει να τα μονοπωλεί όλα, να επαναστατεί ενάντια στη συμπαντική ζωή και στο γενικό ρεύμα να αντιτάσσει την ιδιαίτερη δίνη της δικής του ατομικής ζωής. Παρ’ όλα αυτά η συγκεκριμένη αντίθεση δεν είναι προορισμένη να διαιωνισθεί. Αναφέραμε πως ο άνθρωπος έχει αυτή την τάση του εγωισμού από τη φύση του. Είναι όμως έτσι; Και σε ποιο ακριβώς επίπεδο της ύπαρξης του; Και αυτό το επίπεδο είναι πραγματικά μέρος του είναι του ή απλά ένα εργαλείο;"

Η Μουσική και η Προπαγάνδα, Γρηγόρης Τσουκαλάς
"Η Τέχνη, σε όλες τις εκφάνσεις της, χρησιμοποιήθηκε είτε για καλό είτε για κακό από την εξουσία και με σκοπό τον τρόπο σκέψης του κοινού μέσα από την κατασκευή μιας, τεχνητής πολλές φορές και καλλωπισμένης, εικόνας διαφορετικής από την πραγματικότητα, ώστε να κινητοποιηθεί ο κοινωνικός ιστός, προκειμένου να ανυψωθεί το ηθικό ή το αντίστροφο απέναντι στον Χ αντίπαλο ή σκοπό. Ο άνθρωπος εξαρτάται από τα συστήματα συμβόλων σε βαθμό αποφασιστικό για την ίδια την επιβίωσή του, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει το χάος που μπορεί να δημιουργήσει ο αντίπαλος. Σύμφωνα με το αμερικανικό λεξικό Merriam-Webster, η λέξη προπαγάνδα (propaganda) σημαίνει τη διάδοση ιδεών, πληροφοριών ή μιας φήμης με σκοπό την εξυπηρέτηση ή τη βλάβη ενός θεσμού, μιας άλλης ιδέας (σκοπού) ή ενός ατόμου. Η διάδοση ιδεών μέσω της προπαγάνδας μπορεί να υλοποιηθεί με κάθε διαδικασία και μέσο που εκπέμπει κάποιο μήνυμα. Ένα μέρος της μουσικής που χρησιμοποιήθηκε σε αυτό το πλαίσιο, ανήκει στην παραπάνω κατηγορία, από την έκφραση απλών συναισθημάτων έως την έκφραση πολιτικών ιδεολογιών."

Άτεχνη Τέχνη, Δημήτρης Καραδήμος
"Το ερώτημα που προκύπτει τώρα είναι «γιατί δεν μπορούμε να έχουμε όλοι τέτοιου είδους έμπνευση;» Κατ’ αντιστοιχία, κι επειδή η δημιουργικότητα είναι η χρήση της έμπνευσης για να δημιουργήσουμε κάτι νέο, το ερώτημα γίνεται «γιατί δεν είμαστε όλοι δημιουργικοί ή, τουλάχιστον, διαρκώς αντί για μερικές σπάνιες στιγμές;» Είδαμε ήδη τα στοιχεία που βοηθούν στην απάντηση. Είπαμε, γι’ αρχή, ότι ένα έργο Τέχνης μας ευχαριστεί όταν περιέχει ένα ή περισσότερα πρότυπα που συνηχούν με τον εσωτερικό μας κόσμο, καθώς και ότι η πραγματική και αποδεκτή απ’ όλους Τέχνη είναι αυτή που ενσωματώνει την πρώτη κατηγορία προτύπων, δηλαδή τα αρχέτυπα. Είπαμε επίσης ότι η έμπνευση είναι το αποτέλεσμα της σύνδεσης με την πηγή των αρχετύπων, τη Μητέρα Φύση. Απ’ αυτά δεν είναι δύσκολο να συμπεράνουμε ότι η επιστροφή στη Φύση είναι το κλειδί που χρειαζόμαστε. Δεν εννοώ, φυσικά, να πάρουμε τα βουνά και τα λαγκάδια, αν και κάτι τέτοιο σίγουρα θα βοηθούσε. Απλώς θυμηθείτε την αναζωογόνηση που αισθάνεστε μετά από διακοπές κοντά στη φύση, μακριά απ’ την αφύσικη βαβούρα της πόλης και την παραφωνία της νευρωτικής σύγχρονης ζωής, κι αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που αλλάζει μέσα σας. Μήπως η έκφραση «ξαναβρίσκω τον εαυτό μου» περιγράφει ακριβώς αυτή την αλλαγή; Να, λοιπόν, ποια είναι η πραγματική ‘επιστροφή στη Φύση’. Είναι η επιστροφή στον αυθεντικό εαυτό μας, όπως θα ήταν αν δεν καταπίναμε αμάσητες τις υποσχέσεις της υλιστικής μας κοινωνίας και δεν πέφταμε στις παγίδες της."

Διαστ.: 15x21 εκ., - 158 σελίδες
ISSN 2945-0535


No reviews

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν

Πελάτες που αγόρασαν αυτό το προϊόν, αγόρασαν επίσης:

Πελάτες που αγόρασαν αυτό το προϊόν, αγόρασαν επίσης:

Συγγραφείς

Το προϊόν προστέθηκε στη λίστα
Product added to compare.